در شرایط طبیعی، امکان رشد تمامی گیاهان در فضای باز (بسته به منطقه) وجود ندارد؛ این در حالی است که در گلخانه‌ها امکان تنظیم شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، میزان رطوبت نسبی هوا و رطوبت نسبی خاک و… وجود دارد و این‌گونه می‌توان شرایط رشد و پرورش بسیاری از گیاهان را فراهم نمود. ضمن اینکه در گلخانه‌ها می‌توان از محصولات و گیاهان در برابر شرایط نامناسب آب و هوایی شامل دمای پایین، یخ‌زدگی، باد، باران، تگرگ و یا برف نیز محافظت نمود. در صورتی که افراد با برخورداری از دانش و تخصص کافی اقدام به احداث گلخانه نمایند، می‌توانند در شرایط اقتصادی حال حاضر، یک کسب و کار پرسود را داشته باشند.

هر اندازه که در مورد باغبانی و پرورش گیاهان نیز اطلاعات داشته باشید، احداث گلخانه امری تخصصی است، به همین دلیل در جهت انجام یک سرمایه‌گذاری با بازدهی بالا و همین‌طور آغاز یک کسب و کار به شیوه‌ای اصولی، توصیه می‌کنیم حتماً از مشاوره ساخت گلخانه استفاده نمائید. با دریافت مشاوره ساخت گلخانه، شما می‌توانید حتی در صورت داشتن دانش ابتدایی در این زمینه، از تجربیات کسانی که در این زمینه مهارت دارند، استفاده کنید و کار خود را حرفه‌ای‌تر آغاز نمائید. دریافت مشاوره پیش از احداث گلخانه، تضمین‌کننده موفقیت شما خواهد بود. برای آشنایی با لزوم دریافت مشاوره احداث گلخانه، در ادامه همراه ما باشید.

لزوم دریافت مشاوره ساخت گلخانه چیست؟

بسیاری از علاقه‌مندان به ساخت گلخانه، دانش ابتدایی و یا تخصصی در زمینه پرورش گیاهان مختلف دارند، به همین دلیل فکر می‌کنند با کمی تحقیق در اینترنت، می‌توانند گلخانه خود را احداث کنند. اما موضوعی که وجود دارد این است که ساخت یک گلخانه دارای جزئیات زیادی است که شاید نتوانید در صفحات اینترنت، پاسخی برای آن‌ها پیدا کنید.

درحقیقت شما پیش از اینکه بخواهید اقدام به ساخت یک گلخانه نمائید، ابتدا باید در مورد جزئیات مرتبط با آن شامل مکان گلخانه، میزان مساحت مورد نیاز برای دریافت مجوز، انتخاب گیاهان برای پرورش و رسیدن به بازدهی، تجهیزات مورد نیاز برای ساخت گلخانه، میزان سرمایه اولیه مورد نیاز و… اطلاعات کافی را به دست آورید و سپس هر نوع اقدامی برای شروع کار را آغاز نمائید. این اطلاعات را فقط می‌توانید در فرآیند مشاوره ساخت گلخانه و از افرادی که در این زمینه تخصص دارند دریافت کنید، در غیر این‌صورت دچار سردرگمی خواهید شد.

از سویی دیگر برای ساخت گلخانه قوانینی نیز تعریف شده است، شما باید از این قوانین از جمله ممنوعیت پرورش یک گیاه در یک منطقه، نحوه تأمین آب برای گلخانه و… نیز اطلاع داشته باشید تا پس از احداث گلخانه به دلیل بی اطلاعی غافلگیر نشوید. با دریافت مشاوره ساخت گلخانه شما حتی از موضوعاتی که ممکن است در آینده نیز با آن‌ها مواجه شوید، آگاه می شوید.

در حقیقت متخصصین در این زمینه، پیش از اقدام برای ساخت گلخانه تا زمان رسیدن به بازدهی همراه شما هستند. این‌گونه با وجود یک متخصص در کنار شما، میزان احتمال ضرر به پایین‌ترین حد خود خواهد رسید.

در مشاوره ساخت گلخانه چه مواردی بررسی می‌شود؟

در مشاوره ساخت گلخانه متخصصین در این زمینه سعی می‌کنند مواردی را مورد بررسی قرار دهند که تمامی جزئیات در مورد احداث گلخانه را پوشش دهد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

بررسی اهداف و پیش زمینه های لازم

در اولین جلسه از مشاوره ساخت گلخانه، شما باید اطلاعات کاملی از شرایط خود را برای احداث گلخانه در اختیار مشاورین قرار دهید. در حقیقت باید هدف خود را به طور شفاف بیان کنید، سپس پیش زمینه‌های لازم برای آن را ارائه دهید. برای مثال اگر هدف شما ساخت یک گلخانه هزار متری است، برای آن، چه میزان سرمایه در اختیار دارید و چه مکانی را برای آن در نظر گرفته‌اید یا اینکه قصد دارید چه نوع گیاهانی را در گلخانه خود پرورش دهید.

کارشناسان پس از شنیدن اهدافی که دارید و پیش زمینه‌هایی که برای هدف خود آماده کرده‌اید، با بررسی تمامی شرایط، امکان‌پذیر بودن یا نبودن این پروژه را به شما اعلام می‌کنند. در نهایت نیز کمک می‌کنند تا با توجه به شرایطی که دارید، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. در این فرآیند شما به یک نقطه شروع با آیتم‌های مشخص برای ساخت گلخانه خواهید رسید.

بازید محل درنظر گرفته شده برای احداث گلخانه

در مرحله بعدی، مشاوران در محلی که برای ساخت گلخانه در نظر گرفته‌اید، حاضر می‌شوند و آن را مورد بررسی قرار می‌دهند. لزوم بازدید از محل در فرآیند مشاوره ساخت گلخانه، بررسی میزان تابش نور خورشید، ساعت‌های سایه، میزان دما و رطوبت هوای منطقه و دیگر فاکتورهای مهم است.

از سویی دیگر کارشناسان بررسی می‌کنند که با توجه به ویژگی‌های منطقه انتخابی، آیا امکان کشت و پرورش گیاهانی که مدنظر دارید، وجود دارد یا خیر. در صورتی که شرایط برای کشت گیاهان موردنظرتان فراهم باشد، متناسب با آن تعیین می‌کنند که برای پرورش آن‌ها نقشه گلخانه شما به چه صورت باید باشد.

در این مرحله از مشاوره ساخت گلخانه، شما می‌توانید اطمینان حاصل کنید آیا محلی که برای ساخت گلخانه در نظر گرفته‌اید، شرایط لازم برای این‌کار را دارد یا خیر.

آموزش از اصلی‌ترین قسمت‌های مشاوره ساخت گلخانه

باتوجه به اینکه راه‌اندازی یک گلخانه امری تخصصی است، شما باید پیش از ورود به این کسب و کار، حتماً آموزش‌های لازم را ببینید. کارشناسان در زمینه آموزش ساخت گلخانه، اطلاعاتی را از جدیدترین تجهیزات مورنیاز، تکنیک‌های جدید پرورش گیاهان و… در اختیار شما قرار خواهند داد. این‌گونه قطعاً عملکرد بهتری در پرورش گیاهان خواهید داشت.

ملزومات مورد‌نیاز برای ساخت گلخانه

از دیگر مواردی که در مشاوره ساخت گلخانه به آن پرداخته می‌شود، این است که شما برای ساخت گلخانه به چه وسایل و تجهیزاتی نیاز دارید. در حقیقت این‌گونه شما متوجه خواهید شد باید چه وسایلی را برای این کار تهیه کنید تا بتوانید کیفیت محصولات خود را بالاتر ببرید.

طراحی بیرونی گلخانه

با اینکه هدف اصلی شما در داخل گلخانه است تا شرایط مناسبی را برای رشد گیاهان فراهم کنید، اما باید برای طراحی بیرونی گلخانه نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. اینکه در چه قسمت‌هایی نیاز به پنجره است، یا از چه موادی باید برای پوشش دیوارهای گلخانه استفاده گردد.

همین‌طور دیگر فاکتورها شامل نور، تهویه مناسب، میزان گرما مؤثر، سیستم آبرسانی و… نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بهترین تصمیم‌گیری برای آن‌ها صورت بگیرد.

پشتیبانی تا دریافت بازدهی

با دریافت مشاوره ساخت گلخانه، می‌توانید از ابتدای مسیر تا رسیدن به یک محصول سالم و باکیفیت، از پشتیبانی افرادی که در این زمینه مهارت دارند، بهره‌مند شوید و هر زمان که سؤالی داشتید، پاسخ آن را از متخصصین در این مجموعه دریافت نمائید.

در طول هر کاری ممکن است چالش‌ها و مشکلاتی وجود داشته باشد، در چنین شرایطی هیچ فردی بهتر از یک کارشناس متخصص در این زمینه، نمی‌تواند شما را راهنمایی کند.

سخن پایانی

داشتن دانش ابتدایی از کشت و پرورش گیاهان، نمی‌تواند به شما کمک کند تا در احداث گلخانه نیز موفق عمل کنید چرا که موضوع کشت گلخانه‌ای امری تخصصی است و موفقیت در آن نیازمند بررسی جزئیات زیادی می‌باشد.

بنابراین اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم ریسک نکنید و برای جلوگیری از ضرر و از دست رفتن سرمایه، حتماً از افراد متخصص و آگاه در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

متخصصین مجموعه یاریگر شما عزیزان در زمینه ساخت گلخانه می‌باشند. در صورتی که در این زمینه سؤالی دارید، حتماً در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی سؤالات شما همراهان گرامی خواهند بود.

اگر قصد ساخت گلخانه را دارید و یا در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتر و جامع‌تر دارید می‌توانید دوره آموزشی نکات طلایی از مجوز تا احداث گلخانه را مشاهده فرمائید.

0 0 رای ها
چقدر از این مطلب رضایت داشتید؟
اشتراک در
اطلاع از
چقدر از این مطلب رضایت داشتید؟
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x